Coaching - szervezet-modellezés - management állítás

A coaching a leghatékonyabb vezetői kompetencia fejlesztés eszköze. Számos irányzata, megvalósítási formája van jelen mind a hazai, mind a nemzetközi vállalati gyakorlatban.


Minden vezető életében elérkezik a pillanat, amikor egy adott problémára nem találja a megoldást. Rendelkezik a tárgyi tudással és elméletben tökéletesen tudja, hogyan kell az adott problémát kezelni – másnak már több száz ilyen esetet oldott meg – valamiért itt és most neki mégsem sikerül. A probléma tartós megoldatlansága abból ered, hogy minél nagyobb (vagy legalábbis nagyobbnak tűnik) a feladat, annál nagyobb változást igényel. Ez a változás azonban félelemmel tölthet el, ezért gyakran választjuk a „könnyebb” megoldást – marad a kiszámítható rossz.
A kényszerítő erők (főnöki elvárások, teljesítménykényszerek) azonban ezen a ponton már megteremtik az igényt a külső segítség, a coach bevonásához.
A coachingban alkalmazott módszertanok többségében - ilyen a rendszerállítás és a management állítás is – nagy jelentősége van annak, hogy egy adott helyzetet, eseményt véletlennek tekintünk-e, vagy ellenkezőleg. A coaching feladata az, hogy az ügyfél nézőpontjából, felfogásában vizsgálja az adott problémát, így ezek leírásában, megjelenítésében nem lehetnek véletlenek. A problémamegoldáshoz átgondolt, jól körvonalazott leírásra van szükség, a szitációt olyannak látni, amilyen. Ebből következően, ha máshonnan, más technikával nézünk rá erre a feladatra, akkor éppen azokat a lehetőségeket és változatokat látjuk meg, amelyre szükségünk van az adott helyzet értelmezéséhez, feloldásához.
A sikeres coaching tevékenységhez azonban szükség van arra, hogy: 
  • felismerjük, hogy problémánk van
  • motiváltak legyünk annak megoldásában
  • hajlandóak legyünk változni és ezáltal változtatni
  • felelősséget vállaljunk magunkért és a tetteinkért
  • nyitottak legyünk az új megoldási technikákra, megoldásokra
  • képesek legyünk az önreflexióra
  • elfogadjuk, hogy nincsenek véletlenek
  • ne legyenek mentális problémáink
  • elfogadjuk és hatékony módszernek tartsuk a coachingot
A coach képes megmutatni a rövid utat a probléma megoldásához és eközben minden segítséget és „útjelzést” megadni az ügyfele számára, azonban az utat az ügyfélnek kell végigjárnia. A coaching komoly kitartást és munkát igényel mind az ügyfél mind coach részéről. 

Kacsolatfelvétel: 06-20/384-6065 - Benke Edina
                                  sorsfordito.gyokereink@gmail.com 


Szolgáltatások: 

Egyéni támogató beszélgetések

Rendszerállítás:
A coach előzetes felméréseket, esetmegbeszéléseket követően saját csapatával modellezi a kérdéskört (igény esetén az ügyfél jelenlétében). Tapasztalatok szerint három egymást 1-2 hónap különbséggel követő modellezés elegendő a probléma megoldásához.

Management állítás:
A mamagement team összes tagjának részvételével egy adott probléma megoldási lehetőségeit modellezzük – a csoporttagok témával kapcsolatos gondolatai, javaslatai segítségével.